تصویب سند راهبردی و عزم ملی بر توسعه فرهنگ تدبر در دومین جلسه ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم

0

## گامی نو در جهت ترویج تدبر در قرآن کریم

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، بر ضرورت گسترش تدبر در جامعه و ارتقای سطح بهره‌مندی از قرآن کریم تاکید کرد. وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، بر لزوم ایجاد فهمی عمیق‌تر و روشمندتر از معارف قرآن کریم در جامعه تأکید کرد و خواهان برگزاری کرسی‌های مباحثه جدی برای رسیدن به این هدف بلند شد.

در این جلسه، گزارش فعالیت‌های نیمه اول سال ۱۴۰۳ ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم توسط دبیرخانه این ستاد ارائه شد. سپس اعضای ستاد به بررسی اسناد راهبردی و معناشناسی تدبر در قرآن کریم و همچنین آئین‌نامه اجرایی و تقویم اقدامات این ستاد تا پایان سال 1403 پرداختند.

آیین‌نامه و تقویم اجرایی با رای اکثریت اعضای ستاد به تصویب رسید. طبق این برنامه، ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم در نیمه دوم سال 1403 دو جلسه دیگر را برگزار خواهد کرد. همچنین، برگزاری یک رویداد ملی با هدف شناسایی و شبکه‌سازی ظرفیت‌های تدبری کشور، تدوین شاخص‌های راهبری فعالیت‌های تدبری و تهیه اطلس فعالیت‌های تدبری کشور در دستور کار ستاد قرار دارد.

در پایان این نشست، سند راهبردی ستاد و سند معناشناسی تدبر در قرآن کریم با اصلاحات مختصر و اضافه شدن مواردی توسط اعضای ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم به تصویب رسید.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *