ثبت بیش از دو هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

افزایش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در ایام نوروز

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که در ایام نوروز بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است. سید حمیدرضا غفارفرد در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش‌های رسانه‌ها و نیروهای اورژانس، این حجم از مزاحمت‌ها را عاملی بازدارنده در ارائه خدمات فوری به بیماران دانست.

آمادگی اورژانس در شرایط بحران

غفارفرد با اشاره به اهمیت تاب‌آوری در شرایط بحرانی گفت: ارتقای زیرساخت‌های درمانی، آموزش مستمر و تقویت پدافند غیرعامل از مهم‌ترین اقدامات اورژانس برای تضمین سلامت مردم است. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان با نگاه ویژه به تهدیدات زیستی و سایبری، در حال ارتقای ایمنی مراکز درمانی و توانمندسازی نیروهای تخصصی است. در همین راستا، مانور مشترک آمادگی با حضور پرسنل اورژانس برگزار شد که مورد تقدیر استاندار قرار گرفت.

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد
ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

آمار تماس‌ها و مأموریت‌های اورژانس نوروزی

در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴، اورژانس ۱۱۵ استان در مجموع ۱۵ هزار و ۲۱۴ تماس را پاسخگو بوده است. جزئیات این تماس‌ها به شرح زیر است:

  • ۳ هزار و ۱۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس
  • ۹۹ مورد مشاوره پزشکی تلفنی
  • ۲ هزار و ۱۲۵ مورد مزاحمت تلفنی
  • ۹ هزار و ۷۷۷ مورد در دسته سایر

کاهش چشمگیر فوتی‌ها با وجود افزایش تصادفات

رئیس اورژانس استان در ادامه به آمار تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۸۰ مأموریت مرتبط با تصادفات انجام شد که منجر به انتقال ۹۹۱ مصدوم به مراکز درمانی گردید. وی افزود: هرچند آمار تصادفات نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد و تعداد مصدومان ۲.۴ درصد افزایش داشته، اما خوشبختانه آمار فوتی‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر را می‌توان نتیجه ارتقای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی دانست.

استقرار چادرهای سلامت در نقاط پرتردد

غفارفرد در پایان از برپایی یک هزار و ۴۲۵ چادر سلامت در ایام نوروز خبر داد و گفت: این اقدام با هدف ارائه خدمات اولیه و سریع به مسافران و زائران در نقاط حساس و پرتردد استان انجام شد.

جمع‌بندی

ثبت بیش از دو هزار مزاحمت تلفنی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز، زنگ خطری جدی برای نظام سلامت است. در حالی که نیروهای اورژانس با تمام توان در حال خدمت‌رسانی و کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای هستند، چنین مزاحمت‌هایی می‌تواند جان بیماران واقعی را به خطر اندازد. این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و برخورد جدی‌تر با مزاحمان تلفنی است تا خدمات اورژانس به‌طور مؤثرتر به نیازمندان واقعی ارائه شود.

مجله خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *