گاف تاریخی سرمربی احتمالی استقلال

0

## تاریخ تکرار می شود؟

در سال ۲۰۱۰، درست پس از جام جهانی، پیتسو موسیمانه هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را بر عهده داشت. او در تلاش بود تا تیم را به جام ملت‌های قاره راهی کند. اما در آن زمان، موسیمانه درک درستی از قوانین بازی‌ها نداشت و به همین دلیل، در یک اشتباه تاریخی، با اعتماد به تفاضل گل، تیمش را به جام ملت‌ها نرساند.

در آن بازی، آفریقای جنوبی باید مقابل سیرالئون پیروز می‌شد تا با توجه به شکست نیجر، به جام ملت‌ها راه پیدا کند. اما موسیمانه و شاگردانش با تفکر اینکه با تساوی هم به جام ملت‌ها می‌رسند، بازی را با احتیاط و محافظه‌کاری پیش بردند. پس از سوت پایان، کادرفنی با خیال رسیدن به جام به زمین آمدند و جشن شادی برپا کردند. اما غافل از اینکه نیجر با وجود شکست در بازی دیگر، به دلیل نتیجه بهتر در بازی رو در رو با آفریقای جنوبی، برای اولین بار به جام ملت‌ها راه پیدا کرد!

این اشتباه تاریخی باعث شد موسیمانه از هدایت تیم ملی کشورش کنار گذاشته شود. حال، پس از گذشت ۱۳ سال، او در آستانه هدایت استقلال قرار دارد. جالب اینجاست که احمد شهریاری، مدیرعامل باشگاه استقلال، به دنبال یک سرمربی با کاریزما بوده است! آیا این گاف تاریخی موسیمانه، نشانه‌ای از کاریزما و اشراف او بر قوانین فوتبال است؟

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *