دولت خبر سرکشی به حساب‌های مردم را تکذیب کرد

0

## تکذیب خبر دستور رئیس جمهور برای سرکشی به حساب‌های مردم

معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، به شایعه منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر دستور دکتر پزشکیان برای بررسی حساب‌های مردم به منظور اخذ مالیات، واکنش نشان داد. وی با تاکید بر کذب محض بودن این خبر، تصریح کرد که چنین دستوری از سوی رئیس جمهور صادر نشده است.

طباطبایی در ادامه، با اشاره به مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی در زمینه مالیات، تاکید کرد که تصمیماتی از این دست، تنها در چارچوب قوانین و مصوبات مجلس امکان‌پذیر است. وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه شفافیت اقتصادی، مبارزه با فرار مالیاتی افرادی است که درآمدهای هنگفت خود را مخفی می‌کنند، تاکید کرد که این برنامه هیچ ارتباطی به عموم مردم ندارد.

معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور با رد هرگونه دخالت در حساب‌ها و تراکنش‌های مردم، اظهار داشت که این برنامه تنها بر روی داده‌های کلان و هوشمندسازی نظام مالیاتی تمرکز دارد. وی هدف از این شفافیت را شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی توسط افراد ثروتمند عنوان کرد.

طباطبایی در پایان، از رسانه‌های منتشرکننده این خبر، درخواست کرد تا با حفظ صداقت حرفه‌ای، در تنظیم خبر و انتشار برداشت‌های خود دقت بیشتری به خرج دهند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *