دستیار کی روش گزینه سرمربیگری استقلال

0

## استقلال در آستانه انتخاب سرمربی جدید: دو گزینه اسپانیایی و پرتغالی در صف

بعد از جدایی جواد نکونام، استقلال به دنبال جانشینی برای او می‌گردد. این تیم با حضور سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، مذاکرات خود با گزینه‌های خارجی را آغاز کرده و ظاهراً با دو مربی برجسته از اسپانیا و پرتغال به توافق رسیده است.

یکی از این دو گزینه، خاوی گارسیا، سرمربی سابق والنسیا و السد است که تجربه‌ای غنی در عرصه مربیگری دارد. او در طول دوران حرفه‌ای خود، تیم‌های بزرگ و مطرحی را هدایت کرده است.

گارسیا سابقه حضور در تیم‌هایی مانند لیدز یونایتد، السد قطر، والنسیا، واتفورد، روبین کازان، مالاگا، اوساسونا و آلمریا را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۰۴ کار خود را به عنوان مربی جوانان ویارئال آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در تیم‌های مختلفی در اسپانیا، انگلیس، قطر، روسیه و یونان فعالیت داشته است.

گارسیا در سال ۲۰۱۶ به روسیه رفت و هدایت روبین کازان را برعهده گرفت و بعد از یک سال به انگلیس بازگشت و سرمربی واتفورد شد. او در سال ۲۰۲۰ با قراردادی دو ساله به والنسیا پیوست اما به دلیل نتایج ضعیف، بعد از شش ماه از کار برکنار شد.

این مربی اسپانیایی در سال ۲۰۲۱ به عنوان جانشین ژاوی هرناندز، هدایت تیم السد قطر را برعهده گرفت و در سال ۲۰۲۳ به لیدز یونایتد پیوست. اما او در لیدز نیز نتوانست عملکرد موفق از خود به نمایش بگذارد و از کار برکنار شد.

گزینه دیگر، ژوزه پسیرو، مربی پرتغالی با سابقه هدایت تیم ملی نیجریه است. او به عنوان سرمربی و دستیار مربی، در تیم‌های بزرگ و مطرحی حضور داشته است و در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تجربه فعالیت دارد.

پسیرو در تیم‌هایی مانند اسپورتینگ لیسبون، پورتو، براگا، ویتوریا گمارش، الهلال، الوحده، الاهلی، شارجه و … حضور داشته و همچنین سابقه هدایت تیم‌های ملی عربستان، ونزوئلا و نیجریه را در کارنامه دارد. مهم‌ترین قسمت رزومه کاری او، دستیاری کارلوس کی روش در رئال مادرید است.

به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی جدید استقلال، از بین این دو گزینه برجسته خواهد بود.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *