بیشترین تخلفات در فروش محصولات سلامت محور در پلتفرم‌های دیوار، ترب، دیجی کالا، ایمالز و اسنپ!

0

## عرضه آنلاین محصولات سلامت: کانون جدید تخلفات

در نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار مورد تخلف در حوزه عرضه محصولات سلامت محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه اینماد ثبت شده است. این آمار نشان می‌دهد که فضاهای آنلاین به کانون جدید تخلفات در این حوزه تبدیل شده‌اند.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو، عمده این تخلفات مربوط به عرضه محصولات قاچاق و بدون مجوز بوده است. پلتفرم “دیوار” با ثبت بیش از ۳۳۰۰ مورد تخلف در صدر این فهرست قرار دارد. سایر پلتفرم‌های متخلف شامل “ترب” با بیش از ۲۶۰۰ مورد، “دیجی کالا” با بیش از ۱۰۰۰ مورد، “ایمالز” با ۶۲۷ مورد و “اسنپ” با ۱۲۴ مورد تخلف هستند.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که پس از ثبت تخلف، مراتب به پلتفرم مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت اصلاح نشدن، دامنه اینماد آن پلتفرم مسدود خواهد شد.

سازمان غذا و دارو تأکید کرده است که تمام معاونت‌های غذا و داروی کشور و ناظران سازمان برای رصد عرضه محصولات سلامت محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. این نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۳ هزار تخلف ثبت شده، ۶۷۰۰ مورد آن تنها در شهریور ماه رخ داده است. روند نظارتی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *