مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است

0

## بازار اجاره مسکن در آرامش، اما خرید و فروش همچنان راکد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به آرامش نسبی در بازار اجاره مسکن در مقایسه با سال گذشته، از افزایش اجاره بها بین ۱۵ تا ۳۰ درصد خبر داد. وی همچنین از رکود بازار خرید و فروش مسکن به دلیل قیمت‌های بالا و عدم تناسب درآمد و هزینه‌ها خبر داد و این موضوع را عامل اصلی مهاجرت برخی جوانان از کشور دانست.

به گفته کیانوش گودرزی، فصل اجاره امسال با آرامش نسبی سپری شد و بازار اجاره به تعادل نسبی رسید. وی با بیان اینکه رشد قیمت اجاره بها در تهران به طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد بود، در برخی مناطق به ۵۰ درصد نیز رسید.

گودرزی همچنین با اشاره به رکود در بازار خرید و فروش مسکن، از افزایش قیمت مسکن در تهران خبر داد، اما این افزایش قیمت نتوانسته است بازار مسکن را رونق بخشد. وی دلیل این رکود را قیمت‌های بسیار بالا و عدم دسترسی اقشار کم‌درآمد جامعه به مسکن دانست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به مهاجرت برخی جوانان به خارج از کشور، این موضوع را به عدم دسترسی به مسکن به عنوان نیاز اولیه زندگی مرتبط دانست. وی همچنین از مهاجرت برخی افراد از مناطق گران قیمت به مناطق پایین‌تر و سکونت خانوارهای مناطق میانی و پایین در شهرهای اطراف تهران مثل پردیس، بومهن، شهریار، گرمدره، ورودآورد و پاکدشت خبر داد که باعث افزایش قیمت مسکن در این مناطق شده است.

گودرزی با بیان اینکه درآمدها کفاف زندگی را نمی‌دهد، امیدوار است دولت با برنامه‌هایی مانند مسکن ملی، صنعتی‌سازی، مسکن استیجاری، پرداخت تسهیلات بلندمدت و سایر برنامه‌های خود، اوضاع بازار مسکن را بهبود بخشد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *