عزیمت ۱۶‌ هزار و ۸۰۰ نفر به حج عمره

0

## سفر حج عمره: آغاز دوباره زیارت خانه خدا

از زمان آغاز اعزام زائران حج عمره در ۲۸ شهریور ماه، بیش از ۶۰ پرواز برای انتقال زائران به سرزمین وحی انجام شده است. این پروازها از فرودگاه‌های مختلف کشور از جمله امام خمینی (ره)، اصفهان، مشهد، شیراز، ساری، تبریز، ارومیه، کرمان، بوشهر و زاهدان به سمت فرودگاه‌های جده و مدینه منوره به پرواز درآمده‌اند.

تا به امروز، بیش از هشت هزار و پانصد زائر به کشور بازگشته‌اند. ۳۲ پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره زائران را به کشور بازگردانده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اعزام زائران حج عمره تا ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت.

**۱۶ هزار و ۵۳۹ زائر از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به سرزمین وحی عزیمت کرده‌اند.**

جواد صالحی آرتیمانی، معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام ۱۶ هزار و ۵۳۹ زائر از ترمینال سلام به سرزمین وحی خبر داده است. وی اعلام کرد که تاکنون ۱۰۲ پرواز از این ترمینال به سرزمین وحی انجام شده است.

**بار حجاج عمره از زمان شروع عملیات تا امروز برابر با ۲۵۲ هزار و ۵۶۳ کیلوگرم بوده است.**

**در دور دوم اعزام زائران به حج عمره در سال جاری، نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر زائر طی مدت هفت ماه (تا اوایل فروردین‌ماه ۱۴۰۴) به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.**

در دور نخست عملیات اعزام به حج عمره امسال، تعداد پنج هزار و ششصد و ده نفر زائر با ۴۴ پرواز رفت و برگشت در مدت ۲۱ روز به سرزمین وحی اعزام شده بودند. این اعزام‌ها از ۱۱ فرودگاه تهران، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان و شیراز انجام شد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *