دومین کندل مثبت و ۲۴۵۳ واحدی شاخص کل در پایان هفته ایجاد شد

0

## بورس تهران در مسیر مثبت

بازار سهام امروز چهارشنبه با وجود محدودیت دامنه نوسان ۱ درصدی، شاهد افزایش اندک شاخص کل بورس بود. این افزایش در آخرین روز کاری هفته، دومین کندل مثبت را برای شاخص کل رقم زد و آن را ۲۴۵۳ واحد بالا برد.

این روند مثبت در حالی رخ داد که شاخص کل بورس در دو هفته گذشته ۹ روز متوالی نزول را تجربه کرده و بیش از ۶۶ هزار واحد از ارزش خود را از دست داده بود.

با این افزایش، شاخص کل به تراز ۲,۰۹۹,۸۳۶ واحدی رسید و تنها ۱۶۴ واحد با رسیدن به مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد فاصله دارد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۲۳۵ واحدی به تراز ۶۹۶,۷۳۲ واحدی رسید. ارزش بازار بورس تهران نیز در پایان معاملات امروز به رقم ۶۷,۹۰۰,۳۵۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

### نمادهای تاثیرگذار

در معاملات امروز، با غیبت نماد فولاد، سه نماد فملی، فارس و نوری بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص کل بورس داشتند.

از سوی دیگر، نمادهای پالایشی مانند شپنا، شبندر و شتران و همچنین نمادهای خودرو و وبلمت، با افت قابل توجه، مانع از افزایش بیشتر شاخص کل شدند.

### فرابورس تهران

در بازار فرابورس، شاخص کل با افت ۶ واحدی به رقم ۲۱,۹۸۵ رسید. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن فرابورس با افزایش ۳۳ واحدی به تراز ۱۲۲,۶۵۳ واحدی دست یافت.

### چشم‌انداز آینده

با توجه به کاهش ریسک‌های اخیر و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان، انتظار می‌رود شاهد کاهش فشار فروش در بازار باشیم. تحلیلگران انتظار دارند هفته آینده شاهد بازار متعادل‌تری در بورس تهران باشیم.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *