وزارت بهداشت تکلیف مطالبات صنعت داروسازی را مشخص کند

0

## چالش‌های صنعت داروسازی: از مطالبات تا قیمت‌گذاری دستوری

دکتر افشار فتح‌الهی در نشست تجلیل از داروسازان برگزیده شرکت‌های گروه شفادارو، با گرامیداشت روز داروساز و تبریک این روز به دست‌اندرکاران صنعت دارو، به اهمیت این روز و جایگاه صنعت داروسازی در جامعه اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه، بر ضرورت قدرشناسی از این موقعیت ارزشمند تاکید کرد. مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، با اشاره به عملکرد مثبت شرکت‌های داروسازی در زمینه تولید و فروش، به چالش بزرگ چرخه بازگشت پول در این صنعت اشاره کرد. به گفته وی، عدم وصول مطالبات از بخش دولتی، شرکت‌ها را مجبور به دریافت تسهیلات بانکی با هزینه‌های سنگین می‌کند.

دکتر فتح‌الهی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در صنعت داروسازی پس از انقلاب اسلامی، از تهدید این صنعت توسط سوءتدبیرها و چالش‌های مختلف ابراز نگرانی کرد. وی دو مسئله اصلی “مطالبات” و “قیمت‌گذاری دستوری” را به عنوان چالش‌های کلیدی صنعت داروسازی برشمرد که به گردش نقدینگی و روند فعالیت شرکت‌ها آسیب می‌رسانند.

وی از وزارت بهداشت در دولت جدید انتظار دارد با تدبیر و اتخاذ تصمیمات کلان، این مشکلات را برطرف کند.

دکتر فتح‌الهی بر نقش مدیران عامل در تدبیر امور شرکت‌های داروسازی تاکید کرد و خواستار افزایش تولید، برنامه‌ریزی دقیق برای تامین داروهای مورد نیاز جامعه و تعیین تکلیف دارایی‌های مازاد شرکت‌ها شد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *