نشست خبری مسابقه کاریکاتور و پوستر هولوساید برگزار شد

0

## هنرمندان در برابر هولوساید: مسابقه‌ای برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

از زمان وقایع تلخ ۷ اکتبر گذشته، هنرمندان متعهد و آرمان‌گرا به وضوح فهمیده‌اند که در کدام سمت تاریخ ایستاده‌اند. این آگاهی، الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان برای شرکت در مسابقه‌ی “هولوساید” شده که با هدف محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

محمدحسین نیرومند، دبیر این مسابقه، در نشست خبری اشاره کرد که در دوره‌های گذشته، برخی هنرمندان به دلیل ترس از آزار و اذیت، با نام‌های مستعار در مسابقه شرکت می‌کردند اما این دوره با استقبال گسترده و آزادانه هنرمندان روبرو شده است. این نشان می‌دهد که طرف درست تاریخ برای بسیاری از هنرمندان روشن شده است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مسئول برگزاری این مسابقه، با تشریح اهداف و موضوعات آن، گفت: “هولوساید” تلفیقی از هولوکاست و جنوساید است و به معنی نسل‌کشی و نابودی کامل بافت اجتماعی و زیست محیطی غزه است. این مسابقه در سه بخش کارتون، کاریکاتور و پوستر برگزار می‌شود و در هر بخش، موضوعات هولوساید، نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و استانداردهای دوگانه غربی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور چهره‌های شاخصی چون بنیامین نتانیاهو، یوآف گالانت و بن گویر در بخش کاریکاتور، اعلام کرد که این مسابقه جایزه ویژه ۵ هزار یورویی برای اثر فاخر در نظر گرفته و در مجموع ۲۶ هزار یورو به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

مسعود نجابتی، دبیر بخش پوستر مسابقه، با تاکید بر اهمیت شناسایی هنرمندان همفکر و همسو در سراسر جهان، عنوان کرد: “ما نیاز مبرم به فرآوری آثار شاخص داریم. آثار شاخص در فضای انتشار نیاز به امکاناتی چون حرکت و موشن گرافی دارند و ما فکر می‌کنیم از کارتونیست‌ها دعوت کنیم تا آثارشان را به پوستر تبدیل کنند.”

سیدامیرناصر جاوید، قائم‌مقام امور بین‌الملل حوزه هنری نیز با اشاره به نقش مهم حوزه هنری در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دولت تروریستی آمریکا، این مسابقه را گامی در جهت گسترش آگاهی جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

وی با تاکید بر اهمیت این رویداد برای تقویت روحیه جمعی و رسیدن به هویت جمعی، به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هشدار داد: “شما لحظه به لحظه در حال کتک خوردن از هنرمندان آزاده جهان هستید و آنقدر کتک خواهید خورد که خودتان بار خود را جمع کنید و بروید.”

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *