برای حل معضل ناترازی بنزین، سهمیه را به کد ملی اختصاص دهید

0

## توزیع یارانه بنزین، عدالت را قربانی کرده است

علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات موجود در نحوه تخصیص بنزین در کشور، از عدم عدالت در توزیع این یارانه پنهان انتقاد کرد.

شیرین‌زاد با بیان اینکه در حال حاضر بنزین به خودروها تخصیص داده می‌شود، گفت: “این روش باعث شده که یارانه پنهان بنزین فقط به مالکان خودروها، که حدود نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، تعلق بگیرد. در حالی که بسیاری از اقشار کم‌درآمد و نیازمند از این یارانه محروم مانده‌اند.”

او پیشنهاد داد: “به جای تخصیص بنزین به خودروها، آن را به کد ملی مصرف‌کنندگان واقعی بنزین بدهیم تا عدالت در توزیع این یارانه برقرار شود.”

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به توانایی کشور در تولید بنزین، افزود: “ما به اندازه کافی بنزین تولید می‌کنیم، اما به دلیل تصمیمات نادرست گذشته، مجبور به واردات بنزین از خارج شده‌ایم. این امر باعث صرف بودجه هنگفتی برای واردات بنزین شده است.”

شیرین‌زاد با تاکید بر ضرورت حل این مشکل، گفت: “برای حل این معضل، باید به جای تهاتر، به سمت خرید نقدی بنزین حرکت کنیم. در حال حاضر مذاکراتی در کمیسیون انرژی مجلس در حال انجام است، اما نیازمند طرح یا لایحه‌ای از سوی دولت هستیم تا در مجلس به تصویب برسد. طولانی شدن این فرآیند به ضرر مردم و دولت خواهد بود.”

او همچنین با اشاره به مزایای تخصیص بنزین به نفر مصرف کننده، افزود: “این روش می‌تواند به کنترل مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق آن کمک کند. همچنین، افرادی که خودرو ندارند می‌توانند با فروش سهمیه بنزین خود به دیگران، به درآمدی هر چند اندک دست یابند. در نهایت، این شیوه باعث می‌شود افرادی که از بنزین یارانه‌ای با درآمد بالا استفاده می‌کنند، مجبور به پرداخت هزینه واقعی بنزین شوند.”

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *