چالش‌های متعددی سر راه تشکیل کانون سهامداران حقیقی وجود دارد

0

## صدای سهامداران حقیقی در بازار سرمایه: آرزوی دیرینه یا واقعیت نزدیک؟

در حالی که بازار سرمایه ایران شاهد رشد چشمگیری در سال‌های اخیر بوده، ایجاد کانون سهامداران حقیقی، همچنان به عنوان یک دغدغه اساسی برای فعالان این عرصه مطرح است. این موضوع به ویژه برای سهامداران عدالت، که تعداد آنها به 50 میلیون نفر می‌رسد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به این نکته اشاره می‌کند که تاکنون به دلیل موانع مختلف، تشکیل کانون سهامداران خرد، که به عنوان پل ارتباطی بین این خانواده بزرگ و مسئولان محسوب می‌شود، به تعویق افتاده است. با این حال، امیدواری‌هایی در این زمینه وجود دارد.

میرزایی با اشاره به موضع‌گیری مثبت مسئولان جدید سازمان بورس در زمینه فراهم کردن زمینه برای تشکیل این کانون، ابراز امیدواری می‌کند که این اتفاق بالاخره به واقعیت تبدیل شود.

با وجود این، میرزایی به چالش‌هایی که در مسیر تشکیل کانون سهامداران حقیقی وجود دارد، نیز اشاره می‌کند. از جمله این چالش‌ها می‌توان به تضاد منافع احتمالی بین برخی از فعالان بازار سرمایه، سهامداران و ارکان بورس، و همچنین مدیریت جمعیت بسیار زیاد فعالان بازار و انتخاب نمایندگان آنها اشاره کرد.

میرزایی با تاکید بر قابل حل بودن چالش‌ها، خاطرنشان می‌کند که اهمیت و حجم بالای سرمایه‌گذاران مستقیم در بازار سرمایه ایران، ضرورت توجه ویژه به نیازها و مطالبات این گروه را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *