۴ دلیل برای پایدار نبودن افزایش قیمت دلار

0

## رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیست

حمیدرضا جیهانی، تحلیلگر بازارهای مالی و کارشناس اقتصادی، با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جنایتکار و کودک‌کش به اصول انسانی پایبند نیست، اظهار کرد: ” از این رژیم که ماهیت آن بر پایه جنایت بنا شده است، انتظاری جز این نمی‌رود. اما در داخل کشور عده‌ای با هر اتفاق سیاسی کوچک، به دنبال ایجاد آشفتگی در بازارهای مالی مانند بازار ارز هستند تا با کسب سود اندک، به شیوه‌ای دیگر به جنایت دست بزنند.”

وی با اشاره به تلاطمات بازار ارز در پی وقایع اخیر لبنان و عملیات وعده صادق 2، گفت: “در این دوره نیز دلالان با تلاش برای افزایش قیمت ارز، سود خود را تضمین می‌کردند اما در نهایت ناکام ماندند.”

این کارشناس اقتصادی با یادآوری تجربه مشابه در عملیات وعده صادق 1 گفت: “در آن زمان نیز قیمت ارز تا مرز 70 هزار تومان افزایش یافت و شاهد نرخ‌سازی‌های شبانه در کانال‌های تلگرامی بودیم. اما طی چند روز، قیمت ها به سطح قبلی خود بازگشت. این نشان دهنده قدرت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز در برابر شوک‌های سیاسی است.”

جیهانی در ادامه به روند بهبود متغیرهای کلان اقتصادی مانند رشد نقدینگی و پایه پولی اشاره کرد و افزود: ” این متغیرها نقش مهمی در کنترل تورم دارند و در مسیر بهبود قرار دارند. افزایش فروش نفت نیز به بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز کمک خواهد کرد.”

وی با بیان اینکه تلاطمات اخیر نرخ ارز ریشه اقتصادی ندارد، گفت: ” این نوسانات صرفاً به اتفاقات سیاسی مربوط می‌شوند. در یک سال و نیم اخیر نیز با وجود تنش‌های سیاسی متعدد، دیگر هر چالشی در منطقه به عنوان یک شوک اقتصادی در ذهن مردم جای نمی‌گیرد و به نوعی انتظارات تورمی در این حوزه به خوبی کنترل شده است.”

جیهانی در پایان گفت: ” حتی اگر این اتفاقات سیاسی ادامه داشته باشد، تاثیری بر بازار ارز نخواهد داشت. مردم به خوبی می‌دانند که نباید در زمان نوسانات به خرید و فروش بپردازند و به دلالان سود برسانند. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید به کمک بانک مرکزی آمده و با افراد و کانال‌هایی که به دنبال نرخ‌سازی و برهم ریختن بازار هستند، برخورد کنند.”

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *