صندوق طلا به نسبت خرید سنتی طلا چه برتری دارد؟

0

## سرمایه گذاری در صندوق های طلا: راهی آسان و ایمن برای حفظ ارزش دارایی ها

صندوق های طلا، ابزاری کارآمد و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری در بازار طلا هستند. این ابزارها مزایایی مختلفی نسبت به خرید طلای فیزیکی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اولین مزیت صندوق های طلا، امکان سرمایه گذاری با مبلغ کم است. برخلاف خرید طلای فیزیکی، که نیازمند سرمایه قابل توجهی برای خرید حتی یک گرم طلا است، سرمایه گذاران می توانند با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در صندوق های طلا سرمایه گذاری کنند.

یکی دیگر از مزایای این ابزار مالی، نقدشوندگی بالا است. صندوق های طلا به راحتی در بورس خرید و فروش می شوند و سرمایه گذار با حداقل زمان می تواند به سود خود دست یابد. حضور بازارگردانان در بورس نیز این روند را تسهیل می کند.

مهم ترین مزیت صندوق های طلا، قابلیت نوسان گیری و کسب بازدهی از نوسانات قیمت طلاست. قیمت طلا هم مانند سایر دارایی ها در بازارهای جهانی نوسان دارد و معامله گران می توانند با استفاده از این نوسانات، بازدهی خود را افزایش دهند.

علاوه بر این، کارمزد صندوق های طلا نسبت به خرید و فروش فیزیکی طلا بسیار کمتر است. این امر باعث می شود که سرمایه گذاران در زمان کوتاه تری به نقطه سر به سر و سوددهی برسند.

از دیگر مزایای صندوق های طلا می توان به عدم وجود ریسک تقلبی بودن طلا و عیار پایین آن اشاره کرد. همچنین این ابزار مالی از مزایای معافیت مالیاتی و خرید و فروش آنلاین از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری ها برخوردار است.

صندوق های طلا نه تنها برای سرمایه گذاران، بلکه برای تولیدکنندگان شمش نیز مفید است. با توجه به رشد این ابزار، تولیدکنندگان می توانند با اطمینان بیشتر در مورد تقاضای شمش در بازار تصمیم گیری کنند.

هم اکنون ۱۳ صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در بورس کالای ایران فعال هستند و ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق این صندوق ها در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند. این امر نشان دهد که عموم مردم با ابزار مالی طلا در بازار سرمایه آشنا می شوند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *