حواشی که باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شد

0

## سایه ی شبهه بر حذف تیم ملی فوتسال از جام جهانی

حذف ناگهانی تیم ملی فوتسال ایران از رقابت‌های جام جهانی 2024 با شکست مقابل مراکش در مرحله یک هشتم نهایی، موجی از انتقادات را به سوی کادرفنی و مسئولان فدراسیون فوتبال به راه انداخته است.

هر چند کارشناسان بر این باور بودند که این تیم با ستارگان و بهترین‌های فوتسال ایران می‌توانست به فینال و حتی قهرمانی در این مسابقات دست یابد، اما اتفاقات پشت پرده، این امیدها را به ناامیدی تبدیل کرد.

یکی از حواشی اصلی این اتفاق، کنار گذاشتن مسعود محمدی، بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر ایران و آسیا، از ترکیب اصلی تیم ملی بود. محمدی که نقش کلیدی در قهرمانی ایران در جام ملت‌های 2024 داشت، به طور ناگهانی و بدون دلیل قانع کننده ای، در بازی‌های حساس جام جهانی، نیمکت نشین شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کادرفنی به دلیل دلخوری از محمدی، او را در بازی درون تیمی با تایلند به عنوان دروازه‌بان دوم در نظر گرفتند و پس از آن، تلاش کردند با اعلام مصدومیت محمدی و درخواست از فیفا برای خارج کردن نام وی از لیست، او را به ایران بازگردانند. اما فیفا به این درخواست پاسخ منفی داد و اجازه این کار را نداد.

در نهایت، کادرفنی به دلیل ریسک بالای کنار گذاشتن محمدی، از بازگرداندن او به ایران منصرف شدند و جلسات مختلفی با حضور وی در خصوص این موضوع برگزار کردند.

از طرف دیگر، شنیده‌ها حاکی از آن است که اصغر قهرمانی، مربی دروازه‌بانان تیم ملی نیز به دلیل دلخوری از محمدی، در گرم کردن او در تمرینات شرکت نکرد و این وظیفه برعهده حمید مشیری، دروازه‌بان تیم ملی قرار گرفت.

محمدی که در این سال‌ها کوله باری از تجربه را با خود حمل می‌کرد، در بازی مقابل مراکش، به نظر می‌رسید از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی ندارد و در این بازی 4 گل دریافت کرد.

پرسش‌های زیادی در خصوص کنار گذاشتن محمدی و انتخاب دروازه‌بان جایگزینش، از سوی کادرفنی به ویژه علی شمسایی سرمربی تیم ملی مطرح می‌شود. چرا شمسایی دروازه‌بانی را که از تیم ملی خداحافظی کرده بود، به عنوان دروازه‌بان ذخیره دعوت کرد و روی نیمکت گذاشت؟ اگر قرار بر نیمکت نشینی بود، چرا یک دروازه‌بان جوانتر را برای این مسابقات انتخاب نکرد؟ مگر شمسایی مدعی جوانگرایی نبود؟

شمسایی همچنین باید در خصوص موضوع بازگرداندن محمدی به ایران و گرم کردن دروازه‌بان‌ها توسط مشیری، توضیح کامل و شفافی ارائه دهد.

البته ضعف مدیریتی و فنی شمسایی یکی از عوامل اصلی حذف از جام جهانی بود. اما حاشیه‌ها و ضعف مدیریتی احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال نیز در این ماجرا نقش دارد. او باید پاسخگو باشد که چرا در چنین وضعیت بحرانی، نتوانست طرفین را به آرامش دعوت کند و این موضوع را حل و فصل کند تا شاهد حذف تیم ملی در رقابت‌های جهانی نباشیم؟

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *