چشم‌پوشی فیفا نسبت به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

0

## فیفا، چشم پوشی از جنایات اسرائیل و بازی سیاسی با آینده فوتبال فلسطین

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، با جمله ی “کمیته ما بررسی می کند” در پاسخ به درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل به دلیل کشتار مردم فلسطین، بار دیگر عدم تعهد این نهاد بین المللی به عدالت و اخلاق ورزشی را به نمایش گذاشت.

این در حالی است که اسرائیل با کشتن بیش از ۴۱ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان بی دفاع بودند، نه تنها قوانین بین المللی را نقض کرده، بلکه به سلب حق زندگی و آزادی از ورزشکاران فلسطینی مبادرت کرده است.

این درخواست که از سوی فدراسیون فوتبال فلسطین و با حمایت کشورهای ایران، قطر، کویت، عراق، سوریه و لبنان ارائه شده، ۶ ماه قبل مطرح شده بود و پس از آن، تمام اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به تحریم فوتبال اسرائیل رای داده بودند.

سایت الکوره با اشاره به تشکیل کمیته بررسی پرونده پس از یک سال کشتار مردم فلسطین و ورزشکاران غزه، این اقدام فیفا را خجالت آور و نشان دهنده نفوذ صهیونیست ها در این سازمان می داند.

سایت خبری الجزیره نیز با بیان اینکه تاخیر در صدور رای برای سومین بار نشان دهنده نفوذ صهیونیست ها در فیفا است، این رویه را محکوم می کند.

در حالی که فیفا در یک سال گذشته از جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه چشم پوشی می کند، روسیه را بلافاصله پس از جنگ علیه اوکراین از حضور در مسابقات بین المللی محروم کرد.

موشه زوارس، رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل، این درخواست را مسخره، سیاسی و جانبدارانه می داند و خواستار عدم بررسی پرونده از سوی فیفا است.

محمد فاتح، کارشناس فوتبال فلسطین، با اشاره به نابودی زیرساخت های ورزشی و کشتار بیش از ۵۰۰ ورزشکار (از جمله ۲۰۰ فوتبالیست) در غزه، این اقدام اسرائیل را نقض آشکار قوانین فیفا می داند.

تعلل فیفا در پرونده درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل بیش از حد انتظار طول کشیده است و فدراسیون فوتبال فلسطین حق دارد تا این مطالبه را در سازمان های بالادستی بین المللی مثل دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مطرح کند تا فیفا را مجبور به بررسی و صدور رای کند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *