گلایه انبوه‌سازان مسکن از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت

0

## بانک‌ها مانع تولید مسکن در ایران

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، زنگ خطری برای رکود در این بخش حیاتی اقتصادی به صدا در آورده است.

پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن، با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مسکن، می‌گوید: “علی‌رغم مصوبات مجلس و دولت، بانک‌ها با ایجاد موانع متعدد، مردم را با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌اند.”

وی با اشاره به قوانین مصوب در لایحه بودجه سالانه، تاکید می‌کند که بانک‌ها با انقباضی عمل کردن در پرداخت تسهیلات، مانع از تحقق برنامه‌های توسعه مسکن شده‌اند.

به گفته پورحاجت، هدف گذاری برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، با عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن به مردم، با چالش جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر این نکته که ساخت مسکن در کشور تنها از طریق حمایت از سازندگان و ارائه تسهیلات به مردم امکان‌پذیر است، می‌گوید: “اگر بانک‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نکنند، نباید انتظار داشت که ساخت مسکن به مرحله اجرا برسد.”

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه باید اقدامات بازدارنده‌ای در قبال عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها صورت گیرد، می‌افزاید: “عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، ضربه مهلکی به رشد اقتصادی کشور وارد می‌کند و مردم را در بلاتکلیفی قرار می‌دهد.”

پورحاجت همچنین تاکید می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها در این زمینه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. وی عدم پرداخت تسهیلات مسکن به مردم را بر خلاف قوانین مصوب مجلس و دولت می‌داند و خواهان برخورد جدی با این تخلف است.

گله‌مندی سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید از کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، نشان از بحرانی بودن وضعیت این بخش دارد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *