گران‌ترین پروتکل درمانی به روش ژن‌درمانی؛ 4 میلیون دلار!

0

## انقلاب در حوزه سلامت: شخصی‌سازی درمان با فناوری‌های نوین

با پیشرفت چشمگیر فناوری در زمینه پزشکی، شاهد تحولی عظیم در نحوه درمان بیماری‌ها هستیم. مخصوصا در زمینه “پزشکی شخصی‌سازی شده” شاهد رشد چشمگیری در بازارهای جهانی هستیم. در این روش، درمان هر بیمار بر اساس نیازها و شرایط منحصر به فرد خود طراحی و اجرا می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در منطقه آمریکای شمالی، بازار پزشکی شخصی‌سازی شده با حجم بزرگی رشد کرده و در کشور هند نیز شاهد رشد سریع این بازار هستیم. اما کشورهای منطقه خاورمیانه در مراحل اولیه این انقلاب فناوری قرار دارند.

درمان شخصی‌سازی شده به عنوان یک فناوری پیشرفته در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج یا غیرقابل درمان شناخته می‌شود. این روش با ارائه راه حل‌های تخصصی برای هر بیمار، امیدهای جدیدی برای درمان و حفظ سلامتی را به ارمغان می‌آورد.

با رویکرد نوین به سلول درمانی، ایمونوتراپی و ژن درمانی، شاهد ظهور روش‌های تازه‌ای برای حفظ و ارتقای سلامت هستیم. مخصوصا در موضوع “پزشکی کاملا شخصی‌سازی شده”، درمان‌هایی با استفاده از فناوری اتولوگ مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این روش از سلول‌های خود بیمار برای تولید محصولات درمانی استفاده می‌شود.

روش‌های جدید سلول درمانی و سایر روش‌های نوین با اثرگذاری و اثربخشی بالا، شاهد رشد چشمگیری در بازار سلامت جهانی هستیم. در این مقاله سعی بر آن است که چکیده‌ای از حجم و روند رشد بازار را ارائه کنیم. تصاویر زیر گزاره‌ای از روند رشد این بازار در ده سال آینده را نشان می‌دهد که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

**تصویر متوسط هزینه درمان:** این تصویر نشان می‌دهد که براساس فناوری‌های موجود، در چند شاخه از فناوری‌های نوین، ژن درمانی بیش از دو میلیون دلار برای هر بیمار، کارتی سل تراپی حدود 400 هزار دلار و سلول درمانی به طور متوسط 550 هزار دلار آمریکا می‌باشد. گران‌ترین پروتکل درمانی به روش ژن درمانی حدود 4 میلیون دلار می‌باشد.

**آینده نگاری بازار:** این گزارش از روند بازار و آینده نگاری کل عرصه نشان می‌دهد که حجم بازار در سال 2022 حدود 3.9 میلیارد دلار بوده است. با این حال، براساس روند بازار، این رقم در سال 2031 به 190 میلیارد دلار خواهد رسید که رشد حدود 52 درصد سالیانه را نشان می‌دهد. این گزارش گویای جذابیت بازار و کشش آن در سطح جهانی است.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *