کمبود متخصص سرطان سروگردن کودکان در کشور

0

## کنفرانسی برای نجات کودکان از سرطان: تمرکز بر سارکوم سروگردن

کمبود متخصص در زمینه سرطان سارکوم سروگردن کودکان در ایران یک چالش جدی است. به همین دلیل، مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک گامی بزرگ برای مقابله با این مشکل برداشته و کنفرانسی تخصصی با عنوان “آشنایی با تازه‌های سارکوم سروگردن کودکان” را برگزار خواهد کرد.

بهار معینی، مسئول فنی بخش رادیوتراپی بیمارستان محک و دبیر اجرایی این کنفرانس، برنامه‌ریزی این رویداد را گام اول محک برای ایجاد یک برنامه تخصصی در این حوزه و برقراری ارتباطات بین دانشگاهی-بیمارستانی می‌داند.

با توجه به بار سنگین هزینه‌های درمانی و مشکلات روحی خانواده‌هایی که با سرطان کودکان مواجه می‌شوند، مرکز محک برگزاری رویدادهای تخصصی سرطان کودکان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

سارکوم، نوعی سرطان بافت‌های نرم است که در کودکان اغلب در ناحیه سروگردن ظاهر می‌شود. رابدومیوسارکوم و یوئینگ سارکوم دو نوع رایج از این سرطان هستند که به دلیل نادر بودن و کمبود متخصصان این حوزه، چالش‌های زیادی را در تشخیص و درمان به همراه دارند.

با هدف بهبود روند تشخیص و درمان چندتخصصی، این کنفرانس فرصتی را برای به اشتراک گذاری و به روزرسانی داده‌های علمی و تجربی بین متخصصان داخل و خارج از کشور فراهم می‌کند.

در این کنفرانس که ۱۲ مهر ۱۴۰۳ با میزبانی مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک برگزار می‌شود، اساتید برجسته ایرانی و خارجی سخنرانی و سه سخنران از کشورهای هند و پاکستان به صورت آنلاین گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

دو پانل با موضوع “چالش‌های تشخیص و درمان یوئینگ سارکوم سروگردن در کودکان” و “چالش‌های تشخیص و درمان رابدومیو سارکوم سروگردن در کودکان” در این کنفرانس برگزار می‌شود.

معینی امیدوار است با برگزاری این برنامه تخصصی، زمینه ارتقای دانش متخصصان این حوزه را فراهم کند تا خدمات درمانی شایسته‌ای به کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور ارائه شود.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *