کتاب «صداقت و دولت در ایران معاصر» روانه بازار نشر شد

0

## صداقت حاکمان در ایران معاصر: بررسی کارآمدی دولت‌ها در سه دوره تاریخی

کتاب “صداقت و دولت در ایران معاصر” اثر مجید احمدی کچایی، به موضوع مهم و چالش برانگیز صداقت در شیوه حکمرانی در ایران معاصر می‌پردازد. این اثر در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در ۳۱۸ صفحه توسط نشر این پژوهشگاه منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب با تمرکز بر مفهوم صداقت، چگونگی بازشناسی این خصیصه در حاکمان را در ارتباط با کارآمدی دولت‌ها در دوره معاصر بررسی می‌کند. به اعتقاد او، هر دولتی که در زمینه‌های مشروعیت اجتماعی، امنیت عمومی پایدار و ارائه خدمات عمومی موفقیت بیشتری کسب کند، در نزد مردم صادق‌تر تلقی خواهد شد. این امر سبب می‌شود مردم رفتار حکومت و شیوه حکمرانی آن را صادقانه تلقی کنند و مناسبات خود را بر اساس کارکرد دولت‌ها تنظیم کنند.

کتاب حاضر با ساختاری منظم و تحلیلی، موضوع صداقت در سه دوره تاریخی ایران معاصر، یعنی قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در هر دوره، نویسنده به “چهره فرهنگی”، “خدمات عمومی” و “امنیت” به عنوان سه شاخصه اصلی کارآمدی دولت و معیارهای سنجش صداقت حاکمان می‌پردازد.

این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول، کلیات موضوع و مفاهیم اصلی کتاب مورد بحث قرار می‌گیرند. در فصل دوم، مناسبات ملت و حاکمیت در دوره قاجار از منظر صداقت بررسی می‌شود. فصل سوم به مناسبات ملت و حاکمیت در رژیم پهلوی و فصل چهارم به مناسبات ملت و حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی از منظر صداقت می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *