متاهلان و خانواده‌های دارای فرزند در اولویت دریافت واحد‌های نهضت ملی مسکن هستند

0

## نهضت ملی مسکن: گامی برای خانه‌دار شدن میلیون‌ها ایرانی

طرح نهضت ملی مسکن، با هدف اصلی تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه، به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم آغاز شد. این طرح، از سال ۱۴۰۱ با ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف کشور به اجرا در آمده است.

طبق آمار منتشر شده، حدود ۶ میلیون نفر در سامانه طرح‌های مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۴ میلیون نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند. همچنین، یک میلیون نفر به عنوان متقاضی موثر شناسایی شده‌اند که از این تعداد، حدود ۷۵۰ هزار نفر اقدام به پرداخت آورده اولیه کرده‌اند.

تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب این طرح به متقاضیان تحویل داده شده است.

مسعود بیات‌منش، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرده است که برای تکمیل ساخت واحدهای مسکونی در این طرح، منتظر تأمین منابع مالی بانکی برای ۲۵۰ هزار متقاضی موثر باقی‌مانده هستیم.

همچنین، سرپرست مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از اجرایی شدن ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داده است.

بر اساس گفته‌های جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اولویت تخصیص پروژه در هر استان به سرپرست خانواده تعلق می‌گیرد.

همچنین، در بین متقاضیان متاهل، اولویت با خانواده‌هایی است که بعد خانوار بیشتری دارند. در صورتی که بعد جمعیتی خانواده‌ها یکسان باشد، اولویت با خانواده‌هایی است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *