ماجرای ویدئوی کم‌فروشی بنزین چه بود؟

0

## تکذیب ادعای “معجزه پمپ بنزین ها” توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در واکنش به انتشار یک ویدیوی کوتاه در شبکه های اجتماعی با موضوع “معجزه پمپ بنزین های ایران”، ضمن رد اطلاعات ارائه شده در این فیلم، اعلام کرد که آزمایش انجام شده در این ویدیو با استفاده از یک ظرف غیر استاندارد انجام شده و به همین دلیل نتایج آن دقیق و قابل اعتماد نیست.

در این ویدیو که اخیراً در فضای مجازی بازنشر شده است، فردی در یکی از پمپ بنزین ها اقدام به دریافت بنزین در یک بطری ۱.۵ لیتری می کند. درحالی که ۲.۲۹ لیتر بنزین در نشانگر تلمبه نمایش داده می شود، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با قاطعیت اعلام می کند که امکان خطای ۳۰۰ درصدی برای تلمبه های دارای برچسب اعتباری سازمان ملی استاندارد و پلمب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، وجود ندارد.

تلمبه های فروش در جایگاه های عرضه سوخت مایع به صورت ماهانه توسط کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با پیمانه های ۲۰ لیتری استاندارد آزمون می شوند. در صورت وجود هرگونه خطای اندازه گیری بیشتر از ۳۰ سی سی در ۲۰ لیتر، میتر نصب شده در تلمبه به طور مجدد تنظیم و پلمپ می شود.

همچنین تلمبه های جایگاه های عرضه سوخت به صورت سه ماهه نیز توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرند و چنانچه خطای اندازه گیری بیشتر از ۸۰ سی سی در ۲۰ لیتر باشد، تلمبه از سرویس خارج و تا تنظیم مجدد توسط کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، جایگاه مورد نظر اجازه فروش نخواهد داشت.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمادگی کامل برای بررسی موضوع در هر جایگاهی در هر نقطه از کشور با حضور کارشناسان سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و کارشناسان فنی این شرکت و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه را دارد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *