قلعه‌نویی: رونالدو از ما تشکر کرد

0

## چالش های تیم ملی در راه صعود به جام جهانی

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال، در آستانه اعزام تیم ملی به ازبکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها به چالش‌های پیش روی تیم ملی و شرایط لیگ برتر پرداخت.

قلعه‌نویی با اشاره به مشکلات موجود در تیم ملی گفت: ” شرایط تیم ملی خوب است، اما چالش‌هایی هم وجود دارد. برخی از بازیکنان مستقیماً از امارات به ازبکستان سفر کردند و امروز تمرینات خود را با حضور تمام نفرات آغاز می‌کنیم.”

او در ادامه با اشاره به اهمیت بازی سخت تیم ملی در مقابل ازبکستان، تأکید کرد: ” می‌دانیم که بازی دشواری در انتظار ماست. باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق، از موقعیت‌هایمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.”

در خصوص وضعیت لیگ برتر، سرمربی تیم ملی گفت: ” شرایط لیگ برتر، آنطور که باید ایده‌آل نیست. مشکلات و چالش‌های موجود در زمین بازی، تأثیر منفی بر کیفیت لیگ گذاشته است. تیم‌های بزرگ مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر نتوانسته‌اند عملکردی درخشان داشته باشند و کیفیت مسابقات نسبت به سال‌های گذشته افت محسوسی داشته است.”

او همچنین به شناسایی و دعوت از بازیکنان جوان اشاره کرد و گفت: ” با وجود مشکلات موجود، شاهد ظهور برخی بازیکنان جوان با استعداد بودیم که نظر ما را به خود جلب کردند. این بازیکنان را دعوت کرده‌ایم تا در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و با محیط تیم ملی آشنا شوند. می‌خواهیم توانایی آن‌ها را در سطح ملی مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا می‌توانند توانایی‌های خود در باشگاه را در تیم ملی نیز به نمایش بگذارند.”

قلعه‌نویی در پاسخ به انتقادات درباره عدم حضور در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های لیگ برتر به ویژه دربی، گفت: ” ما برنامه‌ریزی دقیقی برای فعالیت‌های خود داریم. منظور این نیست که همه چیز منوط به حضور من باشد. یک مدیر باید برنامه‌ریزی و نظارت دقیقی داشته باشد. برخی بازی‌ها همزمان با دیگر فعالیت‌هایم هستند و آن‌ها را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنم. معمولا صبح زود نیز بازپخش بازی‌ها را از شبکه ورزش تماشا می‌کنم.”

او در خصوص صعود ایران به رده 19 دنیا پس از 18 سال، اظهار داشت: ” رسیدن به این جایگاه در شرایط فعلی بسیار سخت است. کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی برای برگزاری هر فیفادی، تمام لژیونرهای خود را با یک پرواز به توکیو و سئول می‌برند. اما ما برای جمع کردن بازیکنان خود، گاهی تا 6 ساعت زمان صرف می‌کنیم. در همین روزها مجبور شدیم یک مربی را 30 ساعت زودتر به ازبکستان بفرستیم تا بازیکنانی که از امارات به آنجا می‌رسند را تمرین دهد. کشورهای دیگر چنین مشکلاتی را ندارند.”

قلعه‌نویی افزود: ” شاید این مشکلات به دلیل مسائل پروازی و چالش‌های مشابه باشد. در فیفادی برای بازی اول فقط 3-2 روز فرصت دارید و ناگهان 30 ساعت از زمان شما به این صورت از دست می‌رود. با وجود همه این چالش‌ها، خوشحالیم که توانستیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.”

او در پایان درباره بحث میزبانی ایران در کشور ثالث در شرایطی که AFC حریف هندی تراکتور را به دلیل نیامدن به ایران از سطح 2 لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت، گفت: ” اجازه دهید ابتدا بازی با ازبکستان را بگذرانیم. همه جای دنیا ایران و ایرانی را با مهمان‌نوازی می‌شناسند. هر تیمی هم به ایران آمده این موضوع را دیده است. حتی کریستیانو رونالدو نیز وقتی به ایران آمد، از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد. این یک پیام بسیار بزرگ بود. ما هم کشوری امن هستیم، هم مردم بامعرفتی داریم و هم ایران جزو زیباترین کشورهای جهان است. از لحاظ قدمت، آب و هوا و … ایران بهترین است. کجای دنیا مثل ایران است که در کیش شنا کنید و 2 ساعت بعد به ایستگاه 7 توچال در تهران رفته و اسکی کنید؟ این مساله در همه جای دنیا بی‌نظیر است. ایران از همه لحاظ زبانزد خاص و عام است.”

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *