ضرورت افزایش ارتباطات فرهنگی میان ایران و ترکیه

0

## ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه: گامی در جهت تقویت دوستی

در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد، بر لزوم توسعه روابط در همه عرصه‌ها تاکید شد. فخرالدین آلتون، رئیس ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، با ابراز تمایل به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، فرصت پیش‌رو برای تقویت روابط دو جانبه را مغتنم شمرده و برنامه‌های متعددی برای افزایش شناخت متقابل دو ملت در سال 2025، سال فرهنگی ایران و ترکیه، اعلام کرد.

آلتون با اشاره به یادداشت تفاهم امضا شده در ابتدای سال جاری در راستای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای تحقق اهداف این تفاهم نامه تاکید کرد. وی همچنین با ابراز تاسف از اظهارات اخیر برخی مقامات رسانه‌ای ترکیه، بر رویکرد پایدار دولت ترکیه در تحکیم دوستی و ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، در گفتگوی تلفنی با آلتون با تاکید بر جایگاه ممتاز ترکیه در میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت روابط سیاسی و فرهنگی بین دو کشور و استفاده از فرصت سال فرهنگی 2025 برای گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

صالحی همچنین با اشاره به ظرفیت مشترک فرهنگی دو کشور، بر اهمیت استفاده از این ظرفیت و تقویت همکاری‌های رسانه‌ای با توجه به مصالح و اهداف عالی دو کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مراقبت از فضای رسانه‌ای و افکار عمومی دو کشور در مسیر تقویت همکاری‌ها ضروری است، بر اهمیت مواضع و اظهارات مقامات رسمی دو کشور در تداوم روابط دوستانه و همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت وحدت و نزدیکی ملت‌های مسلمان در شرایط حاضر، بر ضرورت پرهیز از هر اقدام یا سخن تفرقه‌انگیز و ضرورت توجه به اظهارات برخی مقامات رسانه‌ای ترکیه که باعث تکدر خاطر افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران شده است، تاکید کرد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *