سهم ۴۰ درصدی صنعت غذایی از تولید ناخالص داخلی

0

## مازندران؛ قطب غذایی ایران با چالش‌های جدی

صنعت غذا، یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مازندران و سرزمین‌های شمالی ایران است. با توجه به اهمیت امنیت غذایی در سطح ملی و بین‌المللی، این استان به عنوان قطب اصلی تولیدات غذایی کشور شناخته می‌شود.

به مناسبت روز جهانی غذا و دارو، سعید باقری، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران در نشست خبری با خبرنگاران به دستاوردها و چالش‌های این بخش در استان پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش بزرگ صنایع غذایی مازندران در سالن اتاق بازرگانی استان، بر نقش کلیدی این صنعت در اشتغالزایی، رونق اقتصادی و تأمین مواد غذایی مردم تاکید کرد.

باقری با ذکر آمار و ارقام، به حضور قدرتمند صنایع غذایی مازندران در عرصه صادرات و تولید محصولات مختلف از جمله مرغ، لبنیات، فرآورده‌های گوشتی و روغن اشاره کرد.

وی با ابراز نگرانی از چالش‌های موجود در این صنعت، به مواردی همچون کمبود نقدینگی، محدودیت‌های بانکی برای تامین سرمایه در گردش، ناترازی انرژی و نبود مشوق‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

باقری همچنین از محدودیت‌های انرژی به ویژه برق و گاز در تابستان و زمستان و تداوم این محدودیت ها حتی در نیمه دوم سال سختی و دشواری را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است و تاکید کرد که نیازمند حمایت و توجه ویژه از سوی دولت و بانک ها هستیم.

وی با بیان اینکه این همایش بستر مناسبی برای مطرح کردن دغدغه ها و چالش های صنعت غذایی است، تاکید کرد که با اتحاد و همکاری می توانیم به توسعه و پیشرفت این صنعت مهم و استراتژیک کمک کنیم.

در این همایش از ۲۲ شرکت برتر کیفی و پنج شرکت پیشکسوت استان و همچنین ۱۳ کارشناس برتر صنعت غذا و دارو تجلیل شد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *