ریشه بحران‌های فردی و اجتماعی انسان معاصر دوری از خداباوری است

0

## مجمع بین‌المللی دینی سنت‌پترزبورگ: گفتگو برای حفظ ارزش‌ها در دنیای مدرن

اولین دوره مجمع بین‌المللی دینی سنت‌پترزبورگ با حضور نمایندگانی از بیش از ۵۰ کشور جهان، در تاریخ ۲۴ مهرماه آغاز به کار کرد. این مجمع، با هدف حفظ ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی در دنیای امروز و توسعه گفتگو بین ادیان برگزار شده است.

در این گردهمایی، نمایندگان از کشورهایی مانند ایران، عربستان سعودی، قطر، امارات، عراق، ترکیه، مراکش، یمن، گامبیا، سومالی، اوگاندا، چاد، فرانسه، آلمان و ایتالیا به همراه نمایندگانی از ادیان و مذاهب روسیه حضور دارند.

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، در مراسم افتتاحیه، به اهمیت چنین مجمع‌هایی در حل مشکلات انسانی در دنیای امروزی اشاره کرد. وی با مقایسه انسانی که به خدا ایمان دارد با انسانی که خدا را انکار می‌کند، به نیاز به روح دینی در زندگی امروزی تاکید کرد.

احمدوند با اشاره به بحران معنا و هویت در جامعه امروز، نقش ادیان را در ایجاد هشیاری در انسان مورد تاکید قرار داد. او معتقد است بحران‌های امروز مانند سست شدن نهاد خانواده، بی‌اخلاقی و بی‌عفتی در رسانه‌ها و گسترش ظلم و بی‌عدالتی از ضعف روح دینی در زندگی انسان نشان می‌دهد.

احمدوند با اشاره به رنج و ظلم به مردم غزه و لبنان، نشان از سقوط اخلاقی بشر و نهادهای مدافع حقوق بشری دانست و با تاکید بر پیروزی مومنان به وعده الهی ، بر ضرورت بازگشت به ارزش‌های اخلاقی و معنوی تاکید کرد.

شیخ راویل پانچایف، مفتی سنت‌پترزبورگ و شمال غرب روسیه، نیز در این مراسم، به اهمیت حفظ و تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی نه تنها برای روسیه، بلکه برای تمام جهان اشاره کرد.

این مجمع اولین قدم برای ایجاد همکاری بین کشورها در حوزه اخلاقی و معنوی است. سخنرانان با تاکید بر ضرورت آموزش ارزش‌های اخلاقی و معنوی به نسل جوان، خواستار ایجاد رابطه دوستانه بین نمایندگان ادیان جهان و مبادله تجربیات در مورد سازگاری اصول اخلاقی ادیان با واقعیت های دنیای امروز شدند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *