رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا

0

## بورس کالا، حذف واسطه‌ها و قیمت‌گذاری منصفانه

حجت‌الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در بازدید از بورس کالای ایران و نخستین خزانه طلای بازار سرمایه، بر نقش مهم این نهاد در حذف واسطه‌ها و تسهیل معاملات کالاها تاکید کرد. وی بورس کالا را راهی برای کاهش هزینه‌های مبادله و کشف قیمت منصفانه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست.

صیدی در این بازدید اشاره کرد که بورس کالا با حذف واسطه‌های غیرضروری، منجر به شفافیت و رانت‌زدایی در بازارها می‌شود. وی با اشاره به مخالفت‌های وجود در مقابل توسعه بورس کالا، ریشه این مخالفت‌ها را به همین واسطه‌ها مربوط دانست.

رئیس سازمان بورس همچنین بر موضوع “هزینه مبادله” به عنوان یک عامل مهم در اقتصاد تاکید کرد. وی با مثالی از قیمت خودرو در کارخانه و بازار، نقش بورس کالا در کاهش هزینه‌های مبادله و رسیدن به یک قیمت عادلانه را بیان کرد.

صیدی با ابراز امیدواری از عرضه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بورس کالا، بر توسعه زیرساخت‌های معاملاتی و تنوع‌بخشی به ابزارهای معاملاتی این بورس به منظور افزایش حجم مبادلات تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به چشم‌انداز روشن برای بورس کالا در آینده، از بهره‌گیری کل اقتصاد از مزایای این بورس در زمینه معاملات کالاها و کشف قیمت منصفانه خبر داد.

در این بازدید، سیدجواد جهرمی – مدیرعامل بورس کالای ایران – نیز گزارشی از عملکرد این بازار و برنامه‌های آتی برای توسعه آن ارائه داد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *