راه‌های چاپ و نشر کتاب‌های ایرانی در پاکستان بررسی شد

0

## رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد با مدیرعامل بنیاد ملی کتاب پاکستان دیدار کرد

در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پاکستان، آقای مجید مشکی با مدیرعامل بنیاد ملی کتاب پاکستان، آقای مرادعلی محمد، در مقر بنیاد ملی کتاب پاکستان به بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری‌های فرهنگی و نشر کتاب پرداختند.

آقای مرادعلی محمد، در این دیدار، با تشریح فعالیت‌های بنیاد ملی کتاب پاکستان، به تولید بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب جدید در سال جاری توسط این بنیاد اشاره و با بیان اینکه سهم عمده این عناوین به حوزه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، تأکید کرد: بنیاد ملی کتاب پاکستان با شبکه توزیع گسترده در سراسر کشور، و با بهره‌گیری از چاپخانه‌ای مجهز و همکاری با بیش از صد چاپخانه معتبر، علاوه بر عناوین عمومی، کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را نیز به چاپ می‌رساند.

آقای مشکی، رایزن فرهنگی ایران، با اشاره به ظرفیت‌های مهم ایران در حوزه چاپ و نشر، از تمایل نمایندگی فرهنگی ایران در پاکستان برای همکاری با بنیاد ملی کتاب پاکستان در زمینه نشر و ترجمه کتاب از زبان فارسی به سایر زبان‌ها خبر داد.

وی با تاکید بر علاقه‌مندی ایران به چاپ و انتشار کتاب‌های ترجمه شده از فارسی به اردو با همکاری بنیاد ملی کتاب پاکستان و عرضه آن در شبکه توزیع کتاب این کشور، همچنین از آقای مرادعلی محمد برای حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و بازدید از این رویداد فرهنگی در ماه می دعوت به عمل آورد که با استقبال طرف پاکستانی روبرو شد.

در پایان این دیدار مقرر شد جهت توسعه همکاری‌های مشترک، جلسات اجرایی دیگری بین طرفین برگزار شود.

پس از دیدار رسمی، آقای مشکی و هیئت همراه از موزه آثار مفاخر ملی پاکستان و همچنین نمایشگاه و فروشگاه کتاب این مجموعه بازدید و دفتر یادبود این مجموعه را امضا کردند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *