جان گرفتن بازار ساخت و ساز مسکن بعد از ۱۳ سال

0

## بازگشت رونق به بازار مسکن با حضور پررنگ بخش خصوصی؟

فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با اشاره به حضور کمرنگ بخش خصوصی در سال‌های گذشته در عرصه ساخت و ساز، که به کاهش حجم ساخت و ساز منجر شده بود، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای احیای بازار مسکن استفاده کنیم.

وی با اشاره به ثبات نسبی در بازار مسکن طی ماه‌های تابستان، عنوان کرد: این ثبات می‌تواند نویدی برای بخش خصوصی باشد تا با خیالی آسوده تر به سرمایه گذاری در این حوزه بپردازد و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور تأکید کرد: برای احیای واقعی بازار مسکن، ثبات نسبی در این بازار ضروری است و این ثبات مستلزم رونق تولید در این حوزه است. به همین دلیل، برنامه ریزی برای افزایش تولید مسکن در اولویت قرار دارد.

پورحاجت با اشاره به کاهش حجم ساخت و ساز در طی ۱۳ سال گذشته، گفت: حضور پررنگ تر بخش خصوصی در عرصه ساخت و ساز می‌تواند به رونق بازار ساخت و ساز و در نهایت بازار خرید و فروش مسکن منجر شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده شرایط خرید و فروش مسکن بهبود یابد و متقاضیان خرید مسکن بتوانند به راحتی به واحدهای مسکونی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *