## وام اجاره: تبعیض در حمایت از مستاجران یا رونق سرمایه دارها؟

اخیراً تصمیم جدیدی در خصوص وام ودیعه مسکن اعلام شده که به موج جدیدی از نارضایتی در میان مستاجران منجر شده است. این تصمیم اجازه می دهد تا برخی از مستاجران برای بار دوم نیز از این وام استفاده کنند.

در حالی که در دو سال گذشته تنها یک پنجم از مستاجران مشمول این حمایت توانسته اند به وام دسترسی یابند، حالا این امکان برای کسانی که قبلاً از این وام استفاده کرده اند، برای بار دوم نیز فراهم شده است.

این در حالیست که با افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن در سال های اخیر، تعداد مستاجران نیازمند به این وام به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اما این تصمیم جدید به معنی محرومیت مستاجرانی است که هنوز نتوانسته اند به این حمایت دسترسی یابند. به نظر می رسد این تصمیم علاوه بر افزایش تبعیض در میان مستاجران، زمینه را برای رونق سرمایه دارها و محدود شدن حمایت از قشر ضعیف جامعه فراهم کرده است.

در حقیقت ، سیاستگذاران مسکن در همه این سال ها به جای حمایت از مستاجران ، عمدتاً به ارائه وام و زمین ارزان به خانوارهای دارای فرم جیم سبز ( خانوارهای که قبلاً از تسهیلات دولتی در زمینه مسکن استفاده نکرده اند) پرداخته اند.

این در حالی است که با در نظر گرفتن افزایش چشمگیر قیمت مسکن و افزایش تعداد مستاجران، ضرورت حمایت از این قشر بیش از پیش احساس می شود.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *