انتقاد رییس سازمان بورس از کاهش حاشیه سود شرکتها به ۱۲درصد

0

## حاکمیت شرکتی: راهی برای صیانت از سرمایه و افزایش سوددهی

حجت اله صیدی، رئیس سازمان بورس، در کنفرانس حاکمیت شرکتی که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت صیانت از سرمایه در جذب سرمایه گذاری، گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان بورس، حفاظت از سرمایه سرمایه گذاران است. اما برای رسیدن به این هدف، شرکتها باید به شفافیت و دقت در انتشار اطلاعات خود متعهد باشند.

صیدی با ابراز نگرانی از کاهش حاشیه سود شرکتها از 23 درصد به زیر 12 درصد، گفت: هنگامی که مدیران شایسته در رأس شرکتها قرار گیرند و سود دهی آنها افزایش یابد، می توان از سرمایه افراد به نحو مطلوب حفاظت کرد. اما در شرایطی که شاهد افت حاشیه سود هستیم، این هدف محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تایید صلاحیت مدیران در سازمان بورس، گفت: وضعیت به گونه ای است که افرادی برای مدیریت شرکتها مراجعه می کنند که حتی با کلیات صورت مالی نیز آشنا نیستند.

صیدی با انتقاد از مراکز صادرکننده مدارک دکتری در قالب DBA، گفت: کمیته انتصابات باید جدی گرفته شود و در این مسیر، دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بورس باید اصلاح و به روز رسانی شود.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار حسابرسان در کشور، گفت: متاسفانه تنها 12 حسابرس با صلاحیت در کشور فعالیت می کنند که نام آنها دائما در حسابرسی شرکتها تکرار می شود.

رییس سازمان بورس بر اهمیت حاکمیت شرکتی در مدیریت ریسک، افزایش بهره وری و بهبود شرایط کلان اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی در پایان گفت: سعی می کنیم صف عرضه اولیه شرکتها طولانی نشود.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *