انتشار دستخط رهبری و شهید نصرالله در قرآن اهدایی به خانواده شهید همدانی

0

## یادواره سردار شهید حاج حسین همدانی: فرمانده ای نامی و الهام بخش

امروز ۱۶ مهر ماه، سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی، از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در تاریخ دفاع مقدس و بنیانگذاران سپاه همدان است. به همین مناسبت، کانال اخبار رهبر انقلاب تصویری از دستخط سیدحسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب در قرآن اهدایی به خانواده شهید همدانی منتشر کرد.

سردار حسین همدانی، مشهور به حاج حسین همدانی، از فرماندهان برجسته و نامدار در جنگ سوریه، نابغه جنگ های ناهمتراز در غرب آسیا و از افراد کلیدی در سپاه بود. او در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمد ابراهیم همت و شهید محمود شهبازی، از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) محسوب می شود.

حاج حسین همدانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و ستم فعالیت میدانی داشت. بعد از پیروزی انقلاب، مسئولیت های مهمی در سپاه و بسیج عهده دار بود. از جمله فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و سپاه پاسداران تهران و مشاور فرمانده کل سپاه.

در سال ۱۳۹۰، حاج حسین همدانی به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حضور یافت. در سوریه، به نام “ابووهب” شناخته می شد. تشکیل گروه های دفاع مردمی ایده او برای نجات سوریه از بحران بود. حاج حسین همدانی سرانجام در روز ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در مسیر استان حما در جنوب شرقی حلب به شهادت رسید.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *