افزایش قیمت دلار روانی و موقت است و طی روزهای آینده فروکش می‌کند

0

## ارز در ایران: نوسان موقت و اثر جنگ روانی

احمد بیگدلی، نماینده مجلس، با اشاره به ثبات نسبی بازار ارز در سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل، تأکید کرد که افزایش اخیر نرخ دلار ریشه در جنگ روانی و فضاسازی‌های کاذب دارد و توجیه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به عدم تاثیرگذاری قابل توجه ترور اسماعیل هنیه بر نرخ ارز، خاطرنشان کرد که حمله ایران به اسرائیل نیز به طور موقت بر قیمت ارز تاثیرگذار خواهد بود و نوسان آن پایدار نخواهد بود.

بیگدلی با هشدار به مردم در خصوص آگاهی و هوشیاری در مواجهه با جنگ روانی و دلالان بازار، گفت: دشمنان با استفاده از عوامل نفوذی خود به دنبال ایجاد التهاب در بازار ارز هستند و هدف آنها سودجویی و فریب مردم است.

این نماینده مجلس با اشاره به وقایع سیاسی و نظامی متعدد در منطقه در یک سال گذشته، از ثبات نسبی بازار ارز در این مدت خبر داد و دلیل آن را بهبود شرایط اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ رشد نقدینگی و تورم نسبت به گذشته عنوان کرد.

وی همچنین از دولت آقای پزشکیان خواست با مدیریت قوی و برنامه‌ریزی مناسب، مسیر ثبات بازار ارز را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور ادامه دهد. به گفته بیگدلی، ثبات بازار ارز به پیش‌بینی‌پذیری و اطمینان خاطر فعالان اقتصادی و در نتیجه رشد سرمایه‌گذاری منجر خواهد شد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *