افراد سهم خواه هر یک سد بزرگی برای انتصابات در وزارت بهداشت شده‌اند

0

## تاخیر در انتصابات وزارت بهداشت؛ مانع از اجرای برنامه های وزیر پیشرو

انتظار طولانی برای تکمیل تیم مدیریتی وزارت بهداشت پس از رای اعتماد مجلس به کابینه جدید، نگرانی هایی را درباره روند اجرای برنامه های وزیر این وزارتخانه به وجود آورده است.

عضو هیأت مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با ابراز نگرانی از این روند، تاکید می‌کند که نباید اجازه دهیم برخی از دخالت ها مانع از اجرای برنامه های پیشرو و علمی وزیر بهداشت شود.

عبدالرسول صداقت در این باره می گوید: “بیش از 45 روز از رای اعتماد مجلس به دکتر پزشکیان می گذرد و هنوز بسیاری از وزارتخانه ها در انتخاب مدیران خود با کندی مواجه هستند. به نظر می رسد برخی از دخالت ها مانع از تغییر و ارتقای مدیریت در کشور شده اند.”

وی با اشاره به تاثیرات این موضوع بر وزارت بهداشت، می افزاید: ” اگر وزیر بهداشت نتواند آزادانه مدیر مورد تأیید خود را انتخاب کند و مجبور باشد نظر پنج مجرای قانونی و ده ها مداخله گر دیگر را در نظر بگیرد، اجرای برنامه های علمی و پیشرو او با مشکل مواجه خواهد شد.”

نمایندگان مجلس، استانداران و برخی افراد سهم خواه با ایجاد موانع در این مسیر و استفاده از بازی های رسانه ای برای تحت تاثیر قرار دادن تصمیمات وزیر، در واقع موجب تضعیف قدرت اجرایی او می شوند.

صداقت در خاتمه با تاکید بر اهمیت نقش انجمن های علمی در مشاوره برای انتخاب مسئولان جدید، می گوید: ” وزیر بهداشت یکی از برجسته ترین وزرای تاریخ جمهوری اسلامی است و نباید اجازه دهیم دخالت های برخی افراد، او را از اجرای برنامه های پیشرو و علمی اش باز دارد. ”

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *