صیادان مازندرانی دل به دریا زدند

0

## صیادان مازندرانی تورهایشان را در دریای خزر پهن کردند

با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل مازندران، صیادان تورهایشان را در دریای خزر پهن کرده و امیدوار به صید فراوان هستند.

قاسم کریم‌زاده، مدیرکل شیلات استان مازندران، با اشاره به آغاز رسمی فصل صید از 20 مهرماه، اعلام کرد که تعاونی‌های صیادی پره در منطقه میانکاله بهشهر به دلیل تلاش در زمینه تکثیر طبیعی ماهی و تامین مولدین برای استخرهای بندر صیادی امیرآباد و مرکز تکثیر، از ۱۵ مهرماه به مدت پنج روز از امتیاز صید تشویقی برخوردار خواهند بود.

کریم‌زاده با بیان اینکه صید سایر تعاونی‌ها از 25 مهرماه آغاز خواهد شد، پیش‌بینی کرد که حدود 3500 تا 4000 تن انواع ماهیان استخوانی در این فصل صید شوند.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اهمیت توسعه پایدار آبزی‌پروری، صید مسئولانه و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، سفید، کفال و سایر گونه‌ها را به عنوان پرطرفدارترین ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران نام برد.

وی با اشاره به تلاش بیش از 4000 صیاد مازندرانی عضو شرکت‌های تعاونی پره برای تامین معیشت خود از طریق صید، بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش آبزیان در بستر فعالیت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت مردم تاکید کرد.

کریم‌زاده با هدف تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه و توسعه بازار صادراتی محصولات شیلاتی، بر تولید پرورش ماهی و سایر محصولات شیلاتی با ارزش صادراتی بالا تاکید کرد.

گفتنی است که سال گذشته حدود 3700 تن انواع ماهیان استخوانی در دریای مازندران صید شد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *