شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده اعلام شد

0

## ارز مسافرتی زائران عمره مفرده : شرایط جدید بانک مرکزی

بانک مرکزی شرایط جدید پرداخت ارز مسافرتی برای زائران عمره مفرده را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، زائران عمره مفرده می توانند حداکثر 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها را به عنوان ارز مسافرتی دریافت کنند. این مبلغ با رعایت سایر مقررات فروش ارز مسافرتی (موضوع بند 44 قسمت “ب” بخش سوم مجموعه مقررات ارزی) به زائران پرداخت می شود.

برای دریافت ارز مسافرتی، زائران عمره مفرده باید فهرست زائران را از سوی سازمان حج و زیارت به بانک ملی ایران (به صورت سیستمی یا نامه فیزیکی) دریافت کنند. فروش ارز مسافرتی زائرین حج عمره صرفاً در تطابق با این فهرست و بدون ارائه بلیط و گذرنامه در شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان پذیر است.

**مقررات فروش ارز مسافرتی:**

طبق بند 44 قسمت “ب” بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، ارائه ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) به صورت یک بار در سال برای مسافران هوایی به میزان 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است.

**نکات مهم**:

– مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز شامل گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور است.
– فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه های اینترنتی، منوط به احراز کامل هویت مسافر از طریق استعلام از ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و نگهداری دیجیتالی سوابق است.
– ارائه ارز به مسافران با سن کمتر از 5 سال امکان پذیر نیست.
– پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نیست.
– استفاده از سایر ابزارهای پرداخت (کارت، حواله و …) برای ارائه ارز مجاز است.
– پرداخت 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران حج تمتع و مأمورین اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت با ثبت مشخصات هر زائر در سامانه سازمان حج و زیارت امکان پذیر است.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *