سامانه خودنویس راه‌حلی برای کاهش بروکراسی در بازار مسکن

0

## سامانه خودنویس؛ گامی به سوی شفافیت در بازار مسکن

علیرضا نوین، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران، به اهمیت سامانه خودنویس در بازار مسکن و اجاره بها اشاره کرده و آن را ابزاری برای کنترل دلالان و واسطه ها دانست.

وی با بیان اینکه این سامانه به مستاجران اجازه می دهد تا به طور مستقیم و بدون نیاز به مشاورین املاک، معاملات خود را ثبت کنند، این سامانه را گامی موثر در جهت جلوگیری از انحصار مشاورین املاک و کاهش هزینه های مردم دانست.

نوین با اشاره به اهمیت معاملات املاک به ویژه در حوزه مسکن، وجود این سامانه را در شناسایی طرفین معامله و جلوگیری از بروز اختلافات قانونی ضروری دانست. به گفته وی، سامانه خودنویس با ثبت سوابق دو طرف معامله می تواند از بروز کلاهبرداری و سوء استفاده ها جلوگیری کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت جلب اعتماد مردم به سامانه خودنویس، از دولت خواست تا با شفاف سازی در زمینه مالیات و سیاست گذاری های مناسب، اعتماد مردم را به این سامانه جلب کند. وی همچنین به مشکلات موجود در اجرای این سامانه مانند بروکراسی های اداری اشاره کرد و خواستار رفع این موانع برای دستیابی به اهداف سامانه شد.

نوین با اشاره به اهمیت مالیات گیری از معاملات، بر نقش این سامانه در کاهش کلاهبرداری های ملکی و جلوگیری از زمین خواری تاکید کرد. به گفته وی، با همکاری جدی دولت و مجلس، می توان به بازار مسکنی شفاف تر با حداقل دلالان و واسطه ها امیدوار بود.

او با ابراز امیدواری از تاثیر مثبت سامانه خودنویس در بهبود وضعیت بازار مسکن و افزایش شفافیت، بر اهمیت اصلاح ساختارهای موجود و قانون گذاری صحیح در این زمینه تاکید کرد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *