سامانه خودنویس؛ گام مؤثر در کاهش انحصار مشاورین املاک

0

## سامانه خودنویس: گامی به سوی شفافیت در بازار مسکن

سامانه خودنویس، با هدف ایجاد شفافیت و نظم در بازار مسکن و کاهش دخالت واسطه ها، به عنوان یک گام مهم در راستای قانون جهش تولید مسکن راه اندازی شده است.

حمیدرضا گودرزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به چالش های موجود در بازار مسکن، به ویژه نقش واسطه ها و سوداگری، سامانه خودنویس را گامی در جهت مبارزه با انحصار و قیمت گذاری سلیقه ای می داند. وی معتقد است که این سامانه با حذف واسطه ها و امکان انعقاد مستقیم قراردادهای اجاره و خرید و فروش، موجب کاهش هزینه ها و فساد در بازار مسکن خواهد شد.

گودرزی با اشاره به تجربه موفق انعقاد قراردادها از طریق این سامانه و صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها، به ضرورت رفع نواقص و بهبود عملکرد آن تاکید می کند. وی همچنین به خلاءهای قانونی موجود در زمینه فعالیت مشاورین املاک اشاره کرده و بر ضرورت نظارت دقیق و مدیریت فعالیت آنها در راستای ایجاد یک بازار شفاف و عادلانه تاکید می کند.

گودرزی در عین حال، با اشاره به تجربیات بین المللی در زمینه مدیریت بازار مسکن، بر ضرورت استفاده از مدل های موفق جهانی در این زمینه و ایجاد نظام های مدرن و شفاف در بازار مسکن کشور تاکید می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه خودنویس در صورت عملکرد موفق می تواند به کاهش قیمت ها و افزایش شفافیت در بازار مسکن منجر شود، بر لزوم اطلاع رسانی به مردم درباره این سامانه و نحوه استفاده از آن تاکید می کند.

وی ابراز امیدواری می کند که با رفع موانع و مشکلات موجود در سامانه خودنویس، این طرح به موفقیت برسد و منجر به ایجاد یک بازار شفاف و قانونی در حوزه مسکن شود.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *