رشد ۳۰ درصدی اجاره‌بها/ بازار مسکن در نیمه دوم امسال تغییری ندارد

0

## بحران مسکن و چالش های پیش روی بازار املاک

** رئیس اتحادیه مشاورین املاک با بیان اینکه باید سامانه‌ای واحد و جامع برای معاملات مسکن راه اندازی شود، از افزایش بی‌رویه اجاره بها و رکود بازار مسکن خبر داد. **

کیانوش گودرزی در نشست خبری اخیر خود با تاکید بر اهمیت ساماندهی و شفافیت در معاملات املاک، از تأیید نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

وی با اشاره به پلمب بیش از 3300 دفتر املاک غیرمجاز در سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری، به چالش جدی کنترل بازار مسکن در صورت راه اندازی سامانه‌های موازی با مشاورین املاک اشاره کرد. به گفته گودرزی، عدم وجود یک سامانه واحد و جامع، نظارت بر صحت معاملات را با مشکل مواجه کرده و امکان تخلفات در این حوزه را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک، با بیان اینکه توسعه ساخت و ساز در بافت شهری امری ضروری است، از افزایش 15 تا 30 درصدی اجاره بها نسبت به سال گذشته و رکود کامل در بازار مسکن خبر داد. به گفته وی، با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری تغییری نخواهد داشت و مدت زمان خانه‌دار شدن به 70 تا 80 سال افزایش یافته است.

گودرزی با رد ادعای «پشت‌بام خوابی» در بازار مسکن، از رکود چند ساله در این بازار و ناتوانی آن در ایجاد بازاری برای خود خبر داد. وی با اشاره به خارج شدن قشر آسیب پذیر جامعه از رده خرید مسکن، امیدوار است با افزایش تولید مسکن و ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، شرایط این بازار بهبود یابد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *