ایران با گلباران قطر انتقام سخت گرفت

0

## پیروزی پرگل ایران برابر قطر در راه صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در هفته چهارم از گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در یک بازی پرگل، با نتیجه ۴-۱ قطر را در ورزشگاه راشد شهر دبی شکست داد و انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت های آسیا را از این تیم گرفت.

بازی از همان ابتدا با هجوم ایران آغاز شد و شاگردان قلعه نویی فشار زیادی روی دروازه قطر اعمال کردند. در دقیقه 17، با اشتباه خط دفاعی ایران، معز علی با یک ضربه سر گل اول را برای قطر به ثمر رساند.

اما ایران با فریادهای قلعه نویی به سرعت خود را بازیابی کرد و در ادامه با ایجاد موقعیت های متعدد، تیر دروازه ها را به لرزه درآورد. سرانجام در دقیقه 42، سردار آزمون با یک ضربه سر قدرتمند بازی را به تساوی کشاند.

نیمه دوم با فشار حملات تیم ملی ایران آغاز شد. در دقیقه 48، دفاع قطر اشتباه کرد و توپ در مقابل سردار آزمون فرود آمد. او با یک ضربه آرام گل دوم را به ثمر رساند.

در دقیقه 65، آزمون با یک فرار سریع مدافعان قطر را دور زد و با یک پاس عرضی به محمد محبی، او را در موقعیت گلزنی قرار داد. محبی با ضربه آرام گل سوم ایران را به ثمر رساند.

علیرضا جهانبخش در دقیقه 76 وارد زمین شد و در همان ابتدا یک موقعیت عالی را از دست داد. اما با ورود او به زمین، شرایط تهاجمی ایران سروشکل جدیدی به خود گرفت.

در دقیقه 82، محبی با یک پاس عرضی به جهانبخش، او را در موقعیت گلزنی قرار داد. جهانبخش توپ را به گل تبدیل کرد، اما کمک داور پرچم آفساید را بالا برد. بعد از بازبینی صحنه، آفساید محبی تایید شد و گل ایران باطل اعلام شد.

در دقایق پایانی مهدی طارمی در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان قطر، توپ را به بدن او زد و تنها یک کرنر برای ایران به دست آمد.

در نهایت در دقیقه 90+8، محمد محبی چهارمین گل ایران را به ثمر رساند و با این پیروزی، تیم ملی ایران انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت های آسیا را از قطر گرفت.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *