اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در ۲ هزار کارگاه

0

## کارگاه آموزشی قوانین کار: تاکید بر عدالت مزدی و استقلال مراجع حل اختلاف

در کارگاهی تخصصی با حضور ابوالفضل جاهد، رئیس گروه تدوین قوانین، مقررات و استانداردهای بین‌المللی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد غریوی، مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری این وزارتخانه به اهمیت عدالت مزدی و استقلال مراجع حل اختلاف کار در کشور اشاره کرد.

این کارگاه در سالن همایش‌های هتل نارنجستان شهرستان نور برگزار شد. غریوی با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه انفجار معدن در طبس، از عملیات موشکی “وعده صادق ۲” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ترس و وحشت را در دل مستکبران جهان انداخت، تقدیر کرد.

وی از همکاری موثر میان ستاد و اجرا در حوزه روابط کار کشور ابراز خرسندی کرد و بر اهمیت همکاری و مشاوره در تدوین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که از سال ۱۴۰۱ تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های این حوزه با خرد جمعی و با حضور نمایندگان ستاد و مدیران روابط کار در بخش اجرایی تدوین و ابلاغ می‌شود.

به گفته غریوی، از آنجایی که در تدوین این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از نظرات متخصصان استفاده می‌شود، در چند سال اخیر هیچ یک از مواردی که به توسط این وزارتخانه ابلاغ شده بود، توسط دیوان نقض نشده است.

او با اشاره به طرح طبقه‌بندی مشاغل، بر تلاش برای رسیدن به عدالت مزدی تاکید کرد. به گفته غریوی این طرح نه تنها موجب افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه در نیروهای کار می‌شود بلکه با توازن بخشی به بازار کار، هم افزایی بین کارگر و کارفرما را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال گذشته هزار کارگاه و در سال جاری هزار و ۵۰ کارگاه و در انتهای سال جاری جمعاً ۲ هزار و ۵۰ کارگاه در سطح کشور به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اقدام می‌کنند. هدف این وزارتخانه این است که در پنج سال آینده تمامی واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر را در راستای ایجاد عدالت مزدی تحت پوشش طرح طبقه بندی مشاغل قرار دهند.

غریوی از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و زیرسامانه‌های مرتبط با آن به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند این وزارتخانه برای ارائه خدمات شایسته به مردم یاد کرد. او همچنین به اهمیت ثبت قراردادهای کار در سامانه جدید تاکید کرد.

او در پایان بر استقلال مراجع حل اختلاف کار و ضرورت رسیدگی و صدور آراء دقیق و مستدل تاکید کرد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *