اجرای طبقه‌بندی مشاغل در ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی

0

## موفقیت مازندران در کاهش زمان رسیدگی به اختلافات کارگری

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از موفقیت این استان در کاهش زمان رسیدگی به اختلافات کارگری به ۲۰ روز خبر داد.**

علی باقری در کارگاه آموزشی تخصصی قوانین و مقررات کار که با حضور مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هتل نارنجستان نور برگزار شد، با تبریک به اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی، این اقدام را پیروزی بزرگی برای ملت ایران و مسلمانان جهان دانست.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ارتقای خدمات کارگری، از کسب مقام اول مدیریت روابط کار در کشور برای دومین سال متوالی خبر داد و تصریح کرد: استان مازندران با ۳۰ هیات تشخیص و ۲۵ هیات حل اختلاف، به طور فعال در زمینه حل و فصل اختلافات کارگری فعالیت می کند.

باقری با تاکید بر اهمیت عدالت مزدی، از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در ۳۰ واحد صنعتی استان خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد واحدهای مشمول قانون کار در استان این طرح را با هدف ایجاد عدالت مزدی اجرا کرده اند.

حامد رضوانی، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به بیش از ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار و ۷۲۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان، از موفقیت این اداره در کاهش زمان رسیدگی به شکایات در مراجع حل اختلاف کار به ۲۰ روز خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت مزدی، از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بیش از ۳۰ کارگاه و برای بیش از ۳۰ هزار کارگر در سال گذشته خبر داد.

این کارگاه آموزشی با هدف بررسی قوانین و مقررات کار، آیین دادرسی کار، دستورالعمل ها و نظریه های مشورتی صادره توسط اداره کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در پایان این کارگاه از ۱۲ کارشناس برتر که در زمینه حل و فصل اختلافات کارگری عملکرد مطلوبی داشتند، تقدیر به عمل آمد.

پایگاه خبری پارسی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *